Hyundai i30 facelift

« Inapoi la arhiva

Constructorul sud corean a ajuns să se lupte de la egal la egal cu rivalii europeni, în multe privinţe chiar au reuşit să-i întreacă. Se ştie că automobilele asiatice au o fiabilitate crescută, design din ce în ce mai atrăgător, dar şi o garanţie mult peste limita europenilor. Totuşi până acum, nu a avut niciun pretendent pentru un hothatch. Acel automobil hatchback de performanţă. Toate acestea se schimbă odată cu facelift-ul celui mai bine vândut model Hyundai i30.

Deşi noul i30 nu a ajuns la vârsta unui facelift, coreenii de la Hyundai au decis că modelul lor de clasă compactă merită o împrospătare. Pentru cei mai puţin cunoscători, diferenţele nu sunt foarte mari, totul rezumându-se la detalii. Astfel, pentru noul i30 avem o grilă frontală mai proeminentă, cu formă hexagonală, dar care aminteşte foarte mult de celebra grilă Audi, plus un design foarte agresiv pentru bara faţă. Acele prize de aer de pe lateralele bării au doar rol de design, nu sunt fante pentru aerisire. I30 a primit acum lumini de zi cu tehnologie LED şi blocuri optice restilizate. Bulbul farului este acum ceva mai bine determinat. Profilul maşinii este dominat de linia care taie dramatic toată maşina, dar şi de jantele cu design special cu dimesiunea de 18 inch. În partea posterioară găsim un nou design pentru stopuri, iar bara spate adăposteşte un difuzor de aer flancat de două guri de eşapament. Această trăsătură este caracteristică modelului echipat cu motor turbo.

Pe lângă clasicele diesel-uri şi motoare pe benzină gândite pentru consum redus, Hyundai aruncă în lupta compactelor sportive un i30 propulsat de un motor cu cilindreea de 1.6 litri care produce 186 de cai putere şi 265 Nm, acesta fiind unul dintre cele mai puternice motoare de această cilindree. Având în vedere o greutate relativ redusă, noul i30 turbo poate atinge 100 km/h în 8 secunde. 

Interiorul noului model nu a suferit nicio schimbare, doar varianta sportivă beneficiază de scaune mai bine profilate, cu accente roşii. 

Hyundai a crescut foarte mult, mai ales pe piaţa din Europa. Acum sud-coreenii construiesc automobile special destinate pentru europeni, iar modelul i30 este cel mai bun exemplu că aceaştia pot face maşini foarte bune. Acum vor să intre într-o clasă care până acum le-a fost necunoscută, dar încet încet ajung acolo unde îşi propun. Faptul că varianta sportivă nu are un nume de sine stătător afectează puţin partea de marketing, iar puterea dezvoltată, chiar dacă este aprecialbilă, nu este peste concurenţă. 

 

Go back to top ↑